Selasa, 30 November 2010

La liga....barcelona 5 real madrid 0


lega....aku bimbang gak pasal match ni. kannya apa, faktor maurinho. bagiku maurinho seorang pakar taktikal yang boleh dipuji. dia pernah berada di spain, england, italy, portugal(tentunya) dan banyak pengalaman ttg bolasepak di serata liga utama eropah. aku ingat lagi masa porto tewaskan monaco 3-0 di final tu, nampak taktikalnya cukup hebat. begitu juga masa dengan chelsea n internazionale, khasnya masa parking bus tu agak mantap. faktor maurinho yang aku bimbang.

bila jer barca lead 2-0 just lepas 20 minit, aku keluar lepak kat kedai sekali dengan bebudak2 tgk bola(jam 4.30pg), sajer nak tgk camana madrid nak main dalam keadaan mereka ketinggalan dengan barca yang sememangnya mempunyai kelbihan dari segi individu dan berpasukan. kalau takat parking bus cam inter vs barca semi final tahun lepas, aku tak nak tgk sangat. bila jer david villa dapat 2 gol, aku tgk madrid dah tenggelam punca. aku leh balik bersiap untuk solat subuh. yg pasti bila barca dapat gol awal jer, madrid terpaksa buka permainan dan barca mula dominate the game dengan perlawanan yang terbuka, suatu yang jarang maurinho lakukan.
sila ke http://www.fcbarcelona.com/web/english/index.html

Tiada ulasan: