Rabu, 6 April 2011

santai.....football manager 2011

dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang
skang ni aku dok tengah bz dengan football manager 2011.(FM2011). seperti biasa, permainan simulasi jenis ni aku main sejak fm(masa tu dikenali sebagai championship manager) tahun 2001 2002 lagi. masa tu aku masih kat bb bangi. sampai tak tido malam dok main cambridge united fc. jenuh gak, maklumlah pasukan dok divisyen 4 nak daki naik sampai divisyen 1 n liga perdana makan masa hampir 5 atau 6 tahun.

skang ni aku main nottingham forest. pasukan yang main dalam liga perdana rasa tak best sangat. lagi pula, dia punya expectation agak tinggi. silap skit tak dapat piala or tak menang liga kena sacked jer. so aku main pasukan yang rendah liga n expectationnya tak tinggi sangat.

first season (2011) aku main NF (nottingham foreset) aku dah jadi juara liga npower championship (divisyne 2). tewas sekali jer. mana taknya kalau kalah asyik restart jer, tapi tak la selalu sebab NF dah ada nama dan jadi prediction press untuk ke EPL.

tahun kedua aku dapat no 16 liga perdana, tahun ketiga no 6 n dapat piala liga, tahun keempat aku dapat tempat ke 2 n layak eropah. kira ok la. pastu pemain aku yang selama ni takder nama, tak glamer dah mula wakili negara eespecially england.

rasa seronok gak, tapi game ni agak makan masa. kalau takder keje lain tu ok la. zaman aku jadi student dulu boleh tak tido malam dok habiskan satu season. skang tak leh nak wat dah. 2 minggu baru habis 1 season. tu pun banyak aku serah kat assistant manager jer. apa pun, game ni aku suka. banyak melibatkan strategi di atas padang., tak dapat jadi manager di alam realiti jadi manager di alam maya pun ok la.hehe

Tiada ulasan: