Rabu, 26 Januari 2011

demonstrasi di kaherah

dalam sehari 2 ni aku terkenangkan kaherah, tetiba buka jer tv pagi ni ada berita pasal demonstrasi di kaherah. aku sempat tgk gambar kat tv jer, tak tau ada apa. tapi tgk gambar tu rasa pelik dan terkejut. sepanjang aku dok kaherah hampir 5 tahun lebih, jarang ada atau berlaku demonstrasi. pernah ada demo pasal protes terhadap buku walimah aasyab al-bahr yang menghina Islam(kalau x silap) tapi demo tu kecik jer. tak sebagaimana kat dalam tv yang aku tgk pagi ni. demo yang agak merakyat dan meluas. bila aku buka internet pagi ni, kawasan medan tahrir (gambar) penuh dengan manusia. kat situlah tempat sesetengah kekawan aku dok sambung visa. khabarnya demo tu sebagai protes anti goverment. terhadap husni mubarak yang dah 30 tahun di puncak. tak tau la. apa pun semoga bumi kaherah kembali tenang. ingat, ada musuh besar di sebelah anda.

Tiada ulasan: